Heb je een declaratie ingediend? Dan beoordelen wij deze en krijg je van ons de brief ‘Uitkomst declaratie’. In de Uitkomst declaratie leggen we uit welke vergoedingen wij aan je uitbetalen. Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over de uitkomst van jouw declaraties.
Jij of een medeverzekerde heeft een factuur van een zorgverlener bij ons ingediend (gedeclareerd). Als wij de declaratie hebben verwerkt, ontvang je binnen 4 werkdagen een ‘Uitkomst declaratie’. Hierin vind je de uitleg over uw vergoeding. Dan ben je helemaal op de hoogte.
Declareert jouw zorgverlener de kosten? En moet je een deel zelf betalen? Dan krijg je van ons een Zorgkostenfactuur.
Heb je jouw declaratie via Mijn VGZ of de VGZ app ingediend? Dan ontvang je het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op jouw rekening. Heb je jouw declaratie per post ingediend? Dan duurt het iets langer: 10 werkdagen.
Bekijk hier de status van jouw declaratie
Je kunt als hoofdverzekerde alleen details van ingediende declaraties inzien van medeverzekerde tot 12 jaar. Wil je ook details inzien van jouw medeverzekerde vanaf 12 jaar? Dan kan jouw medeverzekerde je hiervoor machtigen in Mijn VGZbewuzt onder de knop ‘Mijn gegevens delen’.
Lees hoe u deze machtiging regelt
Dit kan meerdere redenen hebben. Op de Uitkomst declaratie leggen wij uit waarom je geen vergoeding krijgt. Dit zijn de redenen die het meest voorkomen:
Het kan zijn dat je toch recht hebt op vergoeding. Denk je dat dit in jouw geval zo is? Dan kun je ons bellen, zodat wij de declaratie opnieuw kunnen beoordelen.
Worden jouw zorgkosten toch niet vergoed? Dan krijg je binnen 10 werkdagen van ons een telefoontje of we sturen een brief. Als wij de declaratie toch vergoeden, dan ontvang je hierover een bericht.
Wat fijn dat je onze vergissing hebt opgemerkt. Wil je dit aan ons laten weten? Dan verwerken wij deze informatie en passen wij de declaratie aan. Bedankt voor de moeite, en sorry voor het ongemak.
Neem contact op met ons
Neem dan contact met ons op. Wij staan voor je klaar.